Després de l’impàs de l’any passat, en què el Festival de Pasqua es va haver de fer via streaming a causa de la pandèmia, enguany s’ha pogut tornar a la presencialitat i el públic ha respost de forma totalment positiva.

Tant els concerts de matins, com la resta d’activitat paral·leles, han registrat una molt alta ocupació de l’espai disponible i adaptat a la normativa per combatre el Covid 19. Però han estat els concerts de vespre, amb un aforament superior, els que han registrat les entrades totalment exhaurides en quatre de les cinc sessions programades, assolint un èxit absolut de públic.

Justament, un dels concerts que feia dies que tenia totes les entrades ja exhaurides, és el que ha posat punt i final a l’edició d’enguany. Es tracta de l’actuació del Cor de Cambra del Palau de la Música dirigit per Xavier Puig. Precisament, aquest cerverí va ser el fundador del certamen i del seu director en les seves primeres edicions.

El programa d’aquest últim concert ha inclòs obres de Clavé, Millet, Vives, Nicolau, Morera, Pujol, Serra, R. Lamote, Taltabull, Oltra i Vivancos. Un viatge per 150 anys de música coral catalana amb una completa mostra de la diversitat i la riquesa dels nostres compositors.


Més de 15 concerts i diverses activitats paral·leles amb Manén i Gerhard com a protagonistes

El Festival de Pasqua, que ha tingut lloc del 27 de març al 4 d’abril, ofereix també un balanç totalment satisfactori atenent a les primeres impressions recollides del públic, l’alta ocupació dels aforaments disponibles (i adaptats a les normatives Covid 19) i les bones sensacions dels intèrprets i companyies que hi ha actuat.

En total, s’han programat 11 produccions musicals diferents que s’han concretat en 15 concerts repartits en 6 dies i en espais diferents de la ciutat com l’emblemàtic Paranimf, l’Auditori Municipal, l’Església de Sant Domènec o, fins i tot, la Paeria.

Una de les novetats ha estat l’estrena del nou director artístic, el violista i musicòleg Jordi Armengol. La seva directriu artística ha volgut mantenir les arrels que conformen la identitat del festival (la potenciació de la música clàssica catalana), però alhora obrint-se a noves propostes multidisciplinars, altres gèneres musicals i, sobretot, aglutinar activitats paral·leles com projeccions documentals, audicions comentades o exposicions i conferències durant els dies del certamen.

El festival cerverí també s’ha afegit a les commemoracions de dos aniversaris indispensables: el 125è del naixement de Robert Gerhard i el 50è de la mort de Joan Manén, dos dels casos més paradigmàtics del desconeixement que tenim dels nostres músics més universals. També hi ha hagut un record pel Quartet Renaixement d’Eduard Toldrà.

Tots els concerts i activitats s’han regit seguint estrictament tots els protocols de seguretat i de protecció activats arran de la pandèmia provocada pel Covid 19.

El Festival de Pasqua està organitzat per la Paeria de Cervera, i és un punt de trobada pel sector de la música clàssica a Catalunya, així com un aparador de la música clàssica que es fa a Catalunya.